Znienawidzony element posiadaczy nowoczesnych samochodów zaraz po kole dwumasowym to z pewnością filtr DPF. 
Jest to element co prawda zbędny do pracy silnika i poruszania się samochodu, jednak producenci samochodów pod presją ekologicznej rewolucji bardzo często umieszczają je w swoich samochodów. 
Zadaniem filtra jest redukcja rakotwórczych cząsteczek sadzy zawartych w spalinach. Brzmi bardzo dobrze, dopóki nie nadchodzi problem znany jako jego zapchanie. Nieprawidłowa praca tego elementu powoduje zmianę koloru spalin i jest już nieciekawym skutkiem. Jeśli chodzi o wymianę tego elementu jest ona stosunkowo kosztowna, nawet jeśli skorzystamy z używanej części. Odrobinę tańszym wyjściem jest regeneracja elementu. 
Tak czy siak, warsztat samochodowy to miejsce, które z pewnością przy zatkaniu będzie trzeba odwiedzić. Jest jednak metoda, która pozwala bronić się przed wydatkami. Należy ją wykonywać cyklicznie co jakiś czas, gdyż osady odkładają się na filtrze cały czas podczas jazdy. 
Jest to wypalanie filtra cząstek stałych, które polega na wymuszeniu na pojeździe mocnego obciążenia, które powoduje spalenie zalegających substancji i z reguły powinno występować podczas normalnej eksploatacji, jednak podczas oszczędnego korzystania z samochodu nie dochodzi do spalania. Gdy przez dłuższy czas samochód nie będzie miał szansy na pozbycie się osadów konieczna będzie wizyta w zakładzie, gdzie wykonuje się czyszcenie filtrów dpf. 
Nie będzie to tani zabieg, dlatego też warto dbać o kondycję samochodu i znać podstawowe zasady jego konserwacji.
Jesteś zainteresowany usunięciem filtra DPF? Zajrzyj na tę stronę: http://www.diagnostic-car.pl/usuniecie_dpf_fap

Fotografie:

czyszcenie filtrów dpf

warsztat samochodowy

wypalanie filtra cząstek stałych